دانلود آهنگ جدید

دانلود فول آلبوم علی سورنا با لینک مستقیم | همدان موزیک

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
دانلود آهنگ معین زد مال من باش
معین زد - مال من باش
دانلود آهنگ یوسف زمانی این نفس
یوسف زمانی - این نفس
دانلود آهنگ راغب فقط تویی باب دلمو بلدی رگ خواب دلمو
راغب - رگ خواب
دانلود آهنگ حامیم زندگی کردم تورو
حامیم - زندگی کردم تورو
دانلود آهنگ رضا صادقی کجای قلبمو زدی
رضا صادقی - کجای قلبمو زدی
دانلود آهنگ علی عبدالمالکی این هوا میطلبه بزنیم تو دل خیابون
علی عبدالمالکی - این هوا میطلبه
دانلود آهنگ عرفان طهماسبی گلوبند
عرفان طهماسبی - گلوبند
 

دانلود فول آلبوم علی سورنا با لینک مستقیم

دسته بندی : ترانه تاریخ : پنج‌شنبه 21 مارس 2019

دانلود فول آلبوم علی سورنا با لینک مستقیم

دانلود فول آلبوم علی سورنا با لینک مستقیم

دانلود فول آلبوم علی سورنا با لینک مستقیم بصورت یکجا و تک تک

و به همراه زندگینامه و بیوگرافی علی سورنا

علی خدامی ملقب به سورنا (علی سورنا) متولد ۲۷/فروردین/۱۳۶۹ رپکن، شاعر و آهنگساز ایرانی است. مضامین آثار وی اعتراض به ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاست، فقر و تبعیض است. وی همچنین به مفاهیمی همچون آزادی وحتی عشق نیز اشاره می‌کند. سورنا به دلیل تصویرسازی‌ها و ساختن تصاویر زنده و پویا در اشعارش شهرت دارد. مجموعهٔ «نگار» از وی از اولین نمونه‌های آلترناتیو هیپ هاپ در رپ فارسی است. سورنا فعالیت خود را از از اوسط دههٔ ۸۰ هجری در موسیقی زیرزمینی ایران آغاز کرد. در بین سالهای ۸۷ تا ۹۰ قطعاتی را به صورت رسمی منتشر کرد که از بین آنها می‌توان به تک آهنگ سیاسی – اجتماعی «وطن»که در فضای ملتهب سیاسی آن سالها منتشر شد اشاره کرد.

مجموعهٔ مرد تنها

در ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۰ اولین مجموعهٔ رسمی سورنا با نام «مرد تنها» منتشر شد. که مورد توجه طیف وسیعی از علاقمندان رپ فارسی قرار گرفت. مرد تنها شامل ۱۰ قطعه است که اشعار آن اغلب بیانگر عصیان‌ها و غم واندوه طبقهٔ اجتماعیست که سورنا در آن زندگی می‌کند.. قطعات “حالا وقت خواب نیست” و “خاک سرخ” از این مجموعه فضایی اعتراضی-اجتماعی و سیاسی دارند. همچنین قطعه ی” مستی “یکی از اولین نمونه‌های داستان گویی در رپ فارسی است. نصیر مشکوری منتقد و محقق هنری در بخشی از نوشتهٔ خود در مورد مجموعهٔ مرد تنها این مجموعه را اینگونه توصیف می‌کند:

“آلبوم “مرد تنهاً مجموعه‌ای اجتماعی و حقیقتاً معترض است بی آنکه از چهاردیواری زندگی شخصی سورنا خارج شود و شکلی فرمالیستی و ساختگی بخود بگیرد. این اعتراض در آلبوم “مرد تنهاً در فرم یک “درد تاریخی” و در فضای موسیقائی غم‌انگیز اما پُرانرژی و عصیانی خودنمائی می‌کند. این درد، مثل درد پنهان در موسیقی “بلوز” برده‌های آفریقائی/ آمریکائی می‌ماند. این درد، دردی شاعرانه و سانتی مانتال نیست. دردی که سورنا در رپآهنگ‌های خود با بیانی تندخو، لحنی واقعی و حسی ملموس روایت می‌کند عمیق‌تر از شعارهای مردم پسند سیاسی و یا روضه خوانی‌های سوزناک عامه پسند است. این درد، درد زندگیست و این زندگی همان هیپ هاپ است و هیپ هاپ بیانگر زندگی بحاشیه کشیده شدهٔ نسل جوان دگرخواه امروز است. این درد هستهٔ اصلی آلبوم “مرد تنهاً می‌باشد.”

نام مجموعهٔ مرد تنها از نام یکی آثار فرهاد مهراد خواننده، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ پاپ راک اهل ایران برگفته شده است و روی جلد این مجموعه با عبارت ” با احترام به اثر مرد تنها از فرهاد بزرگ” به وی ادای احترام شده است. بعد از این مجموعه طرفداران سورنا به این دلیل که وی جز معدود کسانی است که در رپ فارسی بدون حمایت گروه، تشکل ویا فرد خاصی به شهرت رسیده است به وی لقب مرد تنها دادند.

مجموعهٔ آوارو همکاری با دیوار

سورنا از زمان انتشار مجموعه ی”مرد تنها” به مدت دو سال اثری منتشر نکرد. در تاریخ ۱۹/بهمن /۱۳۹۲ و در سالگرد انتشار مجموعهٔ “مرد تنها” دومین مجموعهٔ وی با نام” آوار” از تشکل “دیوار” که هنرمندانی همچون ساچمه، بهرام، نیموش، نوید و رض را معرفی کرده بود منتشر شد.مجموعهٔ آوار شامل هشت قطعه با آهنگسازی سورنا، آتور و مضراب است. اهنگهای “مجنون شهر” و”به بچت بگو” و “اتل متل” قطعات درخشان این مجموعه هستند که فضایی اعتراضی -اجتماعی دارند.

قطعه شروع و اعتراض به سطحی نگری بعضی هنرمندان

سورنا در بخشی از قطعهٔ شروع از مجموعه “آوار” انتقاداتی را نسبت به سطحی نگری اجتماعی بعضی هنرمندان رپ و عدم نگاه بنیادی آنان به مسائل اجتماعی بیان می‌کند و آنان را “شاعر مردمی” نامگذاری می‌کند که این ابیات توسط مخاطبین رپ فارسی به یاس نسبت داده می‌شود. همچنین یاس در صفحهٔ توییتر خود به این مسئله واکنش نشان داده و آن را تأیید می‌کند.

انتشار بدون اجازهٔ بعضی قطعات

درابتدای سال ۱۳۹۴ قطعاتی به صورت ماکت و نیمه تمام از سورنا به صورت غیررسمی توسط برخی وبسایتهای پخش موسیقی در ایران به عنوان مجموعهٔ جدید وی منتشر شد. سورنا در صفحهٔ توییتر خود اعلام کرد:این قطعات قسمتهای نیمه تمام و کنار گذاشتهٔ شدهٔ مجموعه‌های قبلی وی هستند که ناقص و ناتمام بوده و توسط افراد سودجو وبدون اجازهٔ صاحب اثر منتشر شده‌اند.قطعاتی مانند گنجشکها، پنهان، بانو یا گربه از این قطعات هستند. قطعه بانو یا گربه از این قطعات ساختاری کاملاً متافریک دارد.

مجموعهٔ نگار و همکاری دوباره با دیوار

سومین مجموعهٔ سورنا با نام “نگار”دو سال بعد از آخرین مجموعهٔ وی در تاریخ ۲۶/اسفند/۱۳۹۴ودر ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه نیمه شب منتشر شد.مجموعهٔ نگار مجموعه‌ای متفاوت نسبت به فضای رایج موسیقی رپ در ایران است. آثار سورنا در این مجموعه تغییر آشکاری کرده و از فضای شخصی و شعر اساتیری وفیگوراتیو به سمت شعر تجریدی و سورئال حرکت کرده است.مجموعهٔ نگار شامل ۱۳ قطعه است که به صورت یک داستان بلند به هم متصل است و داستان دختری به نام «نگار» است که توسط شاعر ان خلق شده است. این مجموعه دارای شخصیت‌های از جمله نگار، باد، آب، آتش ،مو، قیچی،توربین و مرگ است که در طول مسیر مجموعه با یکدیگر دیالوگ می‌کنند و از این نظر متفاوت مجموعهٔ رپ فارسی تاکنون است. از این مجموعه بعد از انتشار تفاسیر زیادی منتشر شد که هیچ‌کدام از این تفاسیر توسط تولیدکنندگان این مجموعه مورد تأیید قرار نگرفت. وی بعد از این مجموعه نزد طرفدارانش فردوسی رپ لقب گرفته است.

ویژگی آثار و نوگرایی‌ها

تفاوت فرمی و همچنین پایان تراژیک مجموعه‌های سورنا از ویژگی‌های بارز آثار وی می‌باشد. همچنین وی به ساختن تصاویری قابل لمس در اشعارش شهرت دارد وی در این باره می‌گوید:تصویر سازی در شعر زمانی با ارزش هست که «نقش» رو بکِشی، نه اینکه فقط بگیش.حذف ریتم از موسیقی به نوعی نشانگر عدم التزام ضرب در درام و واگذاری آن بر عهدهٔ شعر وکلام بود به گونه‌ای که قافیه‌ها پر طبل تر و پرتنش تر وضرب کلام پر رنگ تر شد. این دگر بینی از قطعهٔ “خاک سرخ” آغاز شد و تا ” قطعات به بچت بگو” و “دو شب” از مجمو عهٔ آوار و قطعات “بریم عقب تر” و “مر گ” از مجموعهٔ نگار رسید. این نگاه پست مدرن به موسیقی رپ که “ریتم” جزیی جدایی ناپذیر از آن بود با مخالفت‌های زیادی رو به رو شد تا کم‌کم تبدیل به یک جریان اجرایی شد و به هنرمندان دیگر رسید. از دیگر نوگرایی‌های او می‌توان به ترکیب شعر نو و بدون قافیه با شعر رپ که بخش مهمی از آن رایم یا همان قافیه بود اشاره کرد. قسمتهایی از قطعات”نگار”،”طوفان”و “آتش”از این نمونه‌ها هستند.

به این پست امتیاز دهید.
دانلود آهنگ با کیفیت 128
کد پخش آنلاین این آهنگ برای وبلاگ و سایت شما
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1108
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.



دسته بندی

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

مطالب محبوب