دانلود آهنگ جدید

دانلود فول آلبوم زنده یاد نعمت الله آغاسی با لینک مستقیم | همدان موزیک

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
دانلود آهنگ گروه سون جذابی بی دلیل
گروه سون - جذاب
دانلود آهنگ فرزاد فرزین آخر یه روزی عشقم رو قلب تو نشونشو میگیره
فرزاد فرزین - قطب شمال
دانلود آهنگ رضا صادقی اسمت قسم راست منه
رضا صادقی - قسم
دانلود آهنگ ماکان بند جاذبه داره چشات
ماکان بند - جاذبه
دانلود آهنگ سینا درخشنده بارون بارونه
سینا درخشنده - بارون بارونه
دانلود آهنگ ناصر زینعلی عشقم
ناصر زینعلی - عشقم
دانلود آهنگ سینا سرلک به موت قسم
سینا سرلک - به موت قسم
 

دانلود فول آلبوم زنده یاد نعمت الله آغاسی با لینک مستقیم

دانلود فول آلبوم زنده یاد نعمت الله آغاسی با لینک مستقیم

دانلود فول آلبوم زنده یاد نعمت الله آغاسی با لینک مستقیم بصورت یکجا و مستقیم

بیوگرافی و زندگینامه نعمت الله آغاسی

نعمت الله آزموده معروف به آغاسی

(۱۳۱۸ – ۱۳۸۴ خ.)

 یکی از خوانندگان موسیقی مردم‌پسند دوره قبل از انقلاب در ایران

او در سال ۱۳۱۸ خورشیدی در دزفول به دنیا آمد و با خواندن آهنگ‌هایی مانند آمنه و لب کارون در سالن‌های موسیقی لاله‌زار تهران علاقه‌مندان زیادی پیدا کرد. از یادگاری‌های به‌یادماندنی او شیوهٔ رقص بندری‌ اوست که با چرخاندن دستمالی سفید در دستش انجام می‌داد.

وی از ابتدای سال ۱۳۴۸ به تهران آمد و به واسطه صدای شاد وعامه‌پسندی كه داشت در مدت كوتاهی به شهرت رسید.
آغاسی تا سال ۱۳۵۷ در كلوپ‌های لاله‌زار, محافل, مجالس عروسی و جشن‌ها با صدای گرم خود مردم را شاد می‌كرد و در این مدت بیش از ۱۸۰ كار اجرا كرد.

همچنين او اولين خواننده كوچه بازاري بود كه به راديو و تلويزيون راه يافت.
اولين برنامه او در راديو خوانندگي در برنامه صبح جمعه با شما در سال هاي بعد از

انقلاب اسلامي بود.

او از سال ۱۳۵۲ در گوهردشت کرج سکونت می کرد و مدیریت رستورانی را بر عهده داشت. 

پس از اجراهای موفقش در لاله‌زار صدای او از رادیو و تلویزیون ملی ایران پخش شد. آغاسي به دعوت منوچهر نوذري به سينما راه يافت و در كارنامه سينمايي اش هشت فيلم را ثبت كرده است.

تعدادی این فیلم ها عبارتند از:

نعمت نفتی

خدا قوّت

ایوالله

فرّاش باشی

یک خوش صدا، یک خوش دست

از آثار به یاد ماندنی او

 آمنه

سنگتراش

 و ترانه لب کارون

او ۳ بار دچار سکته شده بود به گفته همسر و پزشك فیزیوتراپ وی ادامه معالجات در منزل او انجام می‌گیرد.
وی در روز شنبه ۱۴ آبان‌‌ماه ۱۳۸۴ خورشیدی بر اثر سکته مغزی در سن ۶۶ سالگی در کرج درگذشت و در گورستان امامزاده طاهر این شهر دفن شد.

بیوگرافی ۲
او که از شاخص ترين و محبوبترين چهره های فرهنگ کوچه و بازار بود، پس از پيروزی انقلاب اسلامی از اجرای برنامه در داخل ايران منع شد و تنها يکبار در سالهای اخير اجازه يافت تا در تهران به روی صحنه برود و آواز بخواند.

آغاسی واپسين سالهای عمر خود را در بيماری و شرايط جسمی وخيمی گذراند. او که اضافه وزن شديدی داشت، به دليل ناراحتی پا قادر به حرکت نبود و نمی توانست با فعاليت بدنی از وزن خود بکاهد. به همين سبب، هنگام بازگشت از يکی از سفرهای خود به خارج از ايران، دچار عارضه سکته قلبی و مغزی شد و در سالهای اخير تنها به کمک صندلی چرخدار حرکت می کرد.

نعمت الله آغاسی در سال ۱۳۱۸ خورشيدی در شهر آبادان در استان خوزستان به دنيا آمد. او که دوران کودکی و نوجوانی را در فقر سپری کرد، به تهران آمد و خوانندگی را در لاله زار، جايی که مرکز بسياری از سالنهای موسيقی، سينماها و تئاترهای عامه پسند پايتخت بود، آغاز کرد.

فراتر از لاله زار

او تحت تاثير فرهنگ زادگاه خود، آهنگهای جنوبی را می خواند که اغلب مايه موسيقی عربی داشتند و حتی با ريتمهای تند و شاد نيز، لحن نسبتا محزونی می يافتند.

ترانه های آغاسی همچون “آمنه” و “لب کارون” به شدت محبوبيت يافتند و شيوه مخصوص اجرای او که با رقص بندری و دستمالی که به دست می گرفت همراه بود، در مدتی کوتاه مورد پسند و علاقه تماشاچيان لاله زار قرار گرفت.

اما با آنکه به گفته مهدی ذکائی، سردبير مجله جوانان چاپ لس آنجلس، عمر هنری خوانندگان “کوچه و بازاری” در همان لاله زار پايان می گرفت، آغاسی اين چارچوب را شکست و توانست از لاله زار فراتر برود و شنوندگانی خارج از محدوده مخاطبان هميشگی موسيقی کوچه و بازاری بيابد.

او نخستين خواننده لاله زاری بود که از سد شورای موسيقی گذشت و صدايش از راديو و تلويزيون ملی ايران پخش شد. او به بازی در فيلمهای سينمايی پرداخت و در کنسرتهای بزرگ و پرجمعيت آواز خواند.

کار موفقيت آغاسی تا جايی رسيد که حتی به دربار سلطنتی ايران راه پيدا کرد و در برابر سفرا و ميهمانان خارجی به اجرای برنامه پرداخت. چنان که سردبير مجله جوانان می گويد: “آغاسی در ميان خوانندگان کوچه و بازار، مرز ديگری را پشت سر گذاشت.”

آقای ذکائی در گفتگو با بی بی سی، رمز موفقيت آغاسی را “سادگی” کارهای او می داند: “آغاسی حرف دل مردم را می زد، حرف دل عاشقان ساده و بی ريای کوچه و بازار را که خيلی کم حرفهايشان را کسی شنيده بود. خيلی ساده حرف می زد، خيلی ساده می خواند و خيلی ساده روی صحنه بود.”

مهدی ذکائی يادآوری می کند که آغاسی قادر بود به راحتی با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. به نحوی که با گذشتن چند دقيقه از برنامه او و با خواندن نخستين آهنگش، مردم را به روی صحنه می کشيد يا خود به ميان آنها می رفت. به گفته او، شايد برای نخستين بار بود که خواننده ای با ميکروفون به ميان مردم می رفت و آهنگ می خواند: “مردم در آواز خواندن او شريک می شدند.”

“بازگشت به خلوت”

اما با سقوط نظام سلطنتی و پيروزی اسلامگرايان، آغاسی نتوانست اجرای برنامه های موسيقی را در شهرهای ايران ادامه دهد و داستان موفقيتهای پياپی او ناتمام ماند.

او چندين بار برای اجرای برنامه به خارج از ايران سفر کرد و کنسرتهايی در شهرهای مختلف اروپا و آمريکا برگزار کرد. از جمله، همراه با دو خواننده “کوچه و بازاری” ديگر، حسين موفق و ايرج مهديان مجموعه برنامه هايی را با عنوان شبهای لاله زار اجرا کرد.

سرانجام، کمتر از دو سال پيش به مناسبت يکی از اعياد مذهبی، برای نخستين بار پس از انقلاب اجازه يافت تا به تئاتر پارس در لاله زار، جايی که فعاليت هنری خود را آغاز کرده بود بازگردد و روی صحنه آواز بخواند. به گفته آقای ذکايی: “اين برنامه چنان مورد استقبال قرار گرفت که مردم، لاله زار را بستند و همين (استقبال) سبب شد که دوباره جلوی خواندن او را بگيرند و باز او را به همان خلوتی که داشت بازگردانند.”
آغاسی از دو ازدواج خود، هفت فرزند و دو نوه داشت که يکی از پسران او، عليرضا، به خوانندگی روی آورده و کمابيش به همان سبک و سياق پدرش می خواند.

به این پست امتیاز دهید.
دانلود آهنگ با کیفیت 128
کد پخش آنلاین این آهنگ برای وبلاگ و سایت شما
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1241
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.



دسته بندی

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

مطالب محبوب